Återbetalningspolicy

1. Allmänt

Denna återbetalningspolicy beskriver villkoren för återbetalning av köp gjorda på Spådom.se. Genom att köpa våra tjänster accepterar du denna policy.

2. Ångerrätt (14 dagar)

Enligt distansavtalslagen har du som konsument 14 dagars ångerrätt från köpdatum. Observera dock att ångerrätten upphör om du börjar använda tjänsten innan ångerfristen löpt ut.

Det innebär att om du köper spådomar och sedan beställer en spådom (använder en kredit), så går du miste om ångerrätten för hela köpet. Detta enligt distansavtalslagen (distansavtalslag 17 §).

3. Återbetalning vid oanvända krediter

Om du inte har använt någon av dina köpta spådomar och ångrar dig inom 14 dagar, kan du begära full återbetalning. Kontakta oss på support@spadom.se med ditt köp-ID och din e-postadress.

Återbetalning sker till samma betalningsmetod som användes vid köpet och behandlas inom 14 dagar från att vi mottagit din begäran.

4. Ingen återbetalning vid delvis användning

Om du har använt minst en spådom från ditt köpta paket, kan vi tyvärr inte erbjuda återbetalning. Detta eftersom tjänsten är digital och har börjat levereras.

5. Återbetalning vid tekniska problem

Om du upplever tekniska problem som förhindrar dig från att använda tjänsten, kontakta oss omedelbart på support@spadom.se. Vi kommer att undersöka problemet och, om det är på vår sida, erbjuda lämplig kompensation eller återbetalning.

6. Kvalitetsgaranti

Vi strävar efter att leverera högkvalitativa AI-genererade spådomar. Om du är missnöjd med kvaliteten på en spådom, kontakta oss inom 7 dagar efter leverans. Vi kan då:

  • Erbjuda en ny spådom utan extra kostnad
  • Ge dig en kredit tillbaka till ditt konto

Observera att spådomar är subjektiva och genereras av AI för underhållningsändamål. Vi kan inte garantera att du kommer att vara nöjd med innehållet.

7. Förlorade eller stulna krediter

Om ditt konto har äventyrats och krediter har använts utan ditt samtycke, kontakta oss omedelbart på support@spadom.se. Vi kommer att undersöka situationen och vidta lämpliga åtgärder.

Du ansvarar för att hålla dina inloggningsuppgifter säkra. Vi kan inte alltid erbjuda återbetalning för krediter som använts från ditt konto om vi inte kan verifiera att obehörig åtkomst har skett.

8. Betalningstvister

Vid tvister om betalningar (t.ex. dubbeldebitering), kontakta oss först på support@spadom.se. Om du inte är nöjd med vår hantering kan du kontakta:

  • Allmänna reklamationsnämnden (ARN): för konsumenttvister
  • Din bank: för återkallelse av betalningar

9. Krediter förfaller inte

Köpta krediter förfaller inte och kan användas när som helst. De kan dock inte:

  • Överföras till ett annat konto
  • Bytas mot kontanter
  • Säljas eller handlas

10. Hur du begär återbetalning

För att begära återbetalning:

  1. Skicka e-post till support@spadom.se
  2. Ange ditt köp-ID eller transaktions-ID från Stripe
  3. Förklara anledningen till din återbetalningsbegäran
  4. Inkludera din e-postadress kopplad till kontot

Vi svarar normalt inom 2-3 arbetsdagar och behandlar godkända återbetalningar inom 14 dagar.

11. Kontakt

Vid frågor om vår återbetalningspolicy, kontakta oss på support@spadom.se

Senast uppdaterad: 2025-11-12